štvrtok 14. februára 2013

Koriandrová vňať

IMG_6874



Koriandrová vňať (môžete ju poznať aj pod názvom Cilantro) je populárna stredomorská bylina, bežne používaná aj v Ázii. Často sa používa do pikantných jedál modernej aj tradičnej kuchyne. Koriander pochádza zo Stredomoria a Malej Ázie (Tureckých regiónov). Listy a stonka majú mierne citrusovú príchuť.




Koriandrová vňať a zdravie:

Listy a stonky neobsahujú žiaden cholesterol, sú bohaté na antioxidanty, esenciálne oleje, vitamíny a vlákninu.
Bylina je dobrým zdrojom minerálnych látok ako je draslík, vápnik, mangán, železo a horčík.
Je tiež bohatá na vitamíny ako je riboflavín, niacín, vitamín A, beta karotén, vitamín C, ktorý je silným prírodným antioxidantom. Obsahuje tiež kyselinu listovú.
Je vhodným výživovým doplnkom v strave pre: správnu funkciu srdca, dobrý krvný tlak, dostatok červených krviniek, zdravú pokožku a zrak. Pomáha tiež pri tráviacich problémoch.


koriandrova vnat


Využitie v kuchyni:

Listy treba pred použitím dobre umyť pod tečúcou vodou. Listy sa využívajú hlavne v kuchyni ázijskej a východoeurópskej. Zdôraznia chuť zeleniny, kuracieho mäsa aj rýb.
Vňať je tiež vhodná do polievok a omáčok, vyrába sa z nej tiež pesto, ktoré je vhodným doplnkom cestovín alebo dobrou marinádou na ryby a kuracie mäso.
Pre výraznú chuť koriandrovej vňate ju pridávajte do jedla tesne pred jeho dokončením.


koriandrova vnat


indicky trh, andhra



Zdroj informácií: internet

4 komentáre:

  1. Ja mam velmi rada koriander....samozrejme ako so vsetkymi bylinkami plati, ze nic netreba prehanat :)....pekny prispevok

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Adrika, uplne s tebou suhlasim. Vsetko s mierou. Ja ho rada a casto pouzivam, ale davam si pozor, ay som to neprehanala.

      Odstrániť
  2. koriander je moj velky favorit medzi cerstvymi bylinkami, aj ked spociatku mi vobec "nevonal"...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bola som na tom rovnako, ked som sa s koriandrovou vnatou prvykrat stretla, smrdela mi a vobec nechutila :)

      Odstrániť